dimarts, 23 de febrer del 2010

Activitat 18

Sota el meu punt de vista, la realitat fora de la ment és un fet el qual no és existent. La raó d’aquesta opinió és el fet del jo i les conclusions i reflexions que aquest comporta, ja que el que és real és l’acte per el qual jo estic penant aquella realitat. És a dir, serà una realitat, no per estar fora de la ment sinó perquè aquesta activitat parteix d’un subjecte. Per tant, només podrem afirmar idees, les quals la seva base estigui situada en el jo, i no en un objecte extramental sostingut en l’essència del concepte. Aquest raonament elaborat a través de les evidències de Descart són un concepte unitari ferm, ja que aquest jo és etern i indestructible i en conclusió, es pot dubtar de tot menys del fet de que un mateix dubta a la vegada que no puc saber i afirmar una realitat fora del fet de que jo la pensi, ja que ja no l’estaré pensant i per tant aquest serà un argument dubtós i erroni.